Samochód pokazowy CROZZ 02 ewoluuje do seryjnej wersji produkcyjnej, ID.4: Volkswagen rozwija swoją strategię mobilności elektrycznej, zapewniając szczegółowy wgląd w pierwszy całkowicie elektryczny SUV marki podczas transmisji internetowej po odwołaniu Salonu Samochodowego w Genewie. Nowy ID.4 zostanie wprowadzony na rynek w tym roku. Podążając śladami ID.3 03
, rozpoczęło się odliczanie dla drugiego modelu opartego na nowej modułowej matrycy napędu elektrycznego (MEB). „Podobnie jak ID.3, ID.4 pojawi się również na rynku jako pojazd neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla”, wyjaśnia Ralf Brandstätter, dyrektor operacyjny marki Volkswagen. „Będziemy produkować i sprzedawać ID.4 w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych”.
Konstrukcja tego bezemisyjnego SUV-a jest szczególnie aerodynamiczna. Ralf Brandstätter: „Znakomita aerodynamika zmniejsza współczynnik oporu powietrza i zwiększa zasięg ID.4 do 500 kilometrów, w zależności od pakietu napędu”.
ID.4 zostanie początkowo wprowadzony na rynek z napędem na tylne koła, a wersja z napędem elektrycznym na wszystkie koła zostanie dodana do portfolio w późniejszym terminie. Akumulator wysokonapięciowy jest umieszczony w pobliżu środka podwozia, aby stworzyć niski środek ciężkości i optymalny pod względem dynamiki jazdy, a także wyjątkowo dobrze zrównoważony rozkład obciążenia osi. Podobnie jak wszystkie inne modele MEB, ID.4 oferuje dużo przestrzeni wewnętrznej dzięki kompaktowej technologii napędu elektrycznego. W pełni cyfrowy kokpit bezemisyjnego SUV-a ma przejrzystą strukturę. Obsługiwany jest głównie za pomocą powierzchni dotykowych i inteligentnego, intuicyjnego sterowania głosowego.
Dla Volkswagena ID.4 i ID.3 stanowią ważne kamienie milowe w dążeniu marki do całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r. – zgodnie z porozumieniem klimatycznym z Paryża. Wprowadzono plany ograniczenia emisji CO 2 floty Volkswagena o jedną trzecią już w 2025 r. Volkswagen inwestuje obecnie miliard euro, aby zelektryfikować swój model, oferując jednocześnie coraz więcej pojazdów hybrydowych. Wynika to z faktu, że podobnie jak elektryczne układy napędowe, nowe łagodne i hybrydowe napędy w dużych liniach produktowych, takich jak zwycięski Golf, znacznie pomogą w przyszłości ograniczyć emisje floty.
Dlatego firma koncentruje się podczas transmisji internetowej nie tylko na identyfikatorze. modele, ale także nowe modele Volkswagena z napędem hybrydowym. Należą do nich nowy Touareg R 04 . W rezultacie najpotężniejszy model Volkswagena będzie w przyszłości zasilany również przez wydajny hybrydowy system plug-in. Sojusz między elektrycznym silnikiem napędowym wytwarzającym 100 kW (136 KM) a turbodoładowanym silnikiem benzynowym V6 (TSI) o mocy 250 kW (340 PS) rozwija moc systemu 340 kW (462 PS). Pojemność akumulatora Touarega R z maksymalną prędkością 140 km / hw całkowicie elektrycznym trybie E-MODE została zaprojektowana tak, aby większość średnich dziennych odległości dojazdów można było pokonać przy zerowej emisji.
To samo dotyczy nowego Golfa GTE 05 – jego hybrydowy napęd plug-in został dostosowany do osiągów i składa się z elektrycznego silnika napędowego o mocy 85 kW (115 KM) i czterocylindrowego turbodoładowanego silnika benzynowego (TSI) o mocy 110 kW ( 150 PS). Jako jednostka, elektryczny silnik napędowy i TSI rozwijają moc wyjściową systemu 180 kW (245 PS). Prędkość maksymalna nowego Golfa GTE w trybie całkowicie elektrycznym wynosi 130 km / h. Kolejnymi atrakcjami Volkswagena są nowy Golf GTD 06 , który generuje znacznie niższą emisję tlenków azotu w porównaniu do swojego poprzednika dzięki innowacyjnej technologii podwójnego dozowania oraz ósmej generacji Golfa GTI 07, wyprodukowano ponad 2,3 miliona razy. Najnowsza wersja jest napędzana 2,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem o mocy 180 kW (245 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm. Czterocylindrowy silnik jest standardowo wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów. 7-biegowa podwójna skrzynia biegów (DSG) jest opcjonalnie dostępna dla nowego GTI.