Andrea Nucita, zwycięzca Rajdowego Pucharu Abartha 2019 i Dennis Hauger, zwycięzca włoskich Mistrzostw F4 Championship powered by Abarth 2019, rywalizowali o tytuł „Champion of Champions Abarth 2019”. Ruszyły także zapisy na Abarth Rally Cup 2020.
Andrea Nucita, zwycięzca Rajdowego Pucharu Abartha 2019, w którym wystartował za kierownicą Abartha 124 rally i młody norweski kierowca, Dennis Hauger, zdobywca pierwszego miejsca we włoskich Mistrzostwach F4 Championship powered by Abarth 2019, rywalizowali za kierownicą Abartha 695 70° Anniversario, ubiegając się o tytuł „Mistrza Mistrzów”.
Rywalizacja była bardzo wyrównana, a mistrzowie ścigali się zarówno na torze wyścigowym, jak i na nawierzchni szutrowej. Każdy z nich uzyskiwał przewagę, prowadząc na ulubionym terenie.
Skonfrontowano dwa różne style jazdy. Tor wyścigowy wymaga precyzji, ciągłości i umiejętności wykorzystania pełnej mocy silnika na precyzyjnym odcinku. Droga szutrowa wymaga natomiast umiejętności improwizacji, kontroli poślizgu i, pomimo trudnej nawierzchni, skuteczniejszego poszukiwania osiągów, wykorzystując jednocześnie właściwą stabilność i przyczepność. Mimo tego cel był tylko jeden: być szybszym niż przeciwnik.
„Chcieliśmy zakończyć sezon 2019 i rozpocząć kolejny od niezwykłego wyzwania. Andrea i Dennis to dwóch różnych kierowców, jeśli chodzi o charakterystykę jazdy, styl i doświadczenie. Pochodzą z dwóch odmiennych kategorii sportów samochodowych, ale łączy ich wspólny mianownik: w sercu noszą Abartha. Umieściliśmy ich za kierownicą nowego Abartha 695 70° Anniversario z fantastycznym wynikiem”, powiedział Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat i Abarth na region EMEA.
„Wszyscy kierowcy i zespoły Abartha, zarówno Ci na torach, jak i Ci w rajdach, są niezwykle istotni dla naszych prac badawczo-rozwojowych. Dla nas wyścigi oznaczają rygorystyczne testowanie rozwiązań technologicznych, które czasem wykorzystywane są w produkcji seryjnej. W 2020 roku nadal będziemy angażować się w wyścigi zarówno na torze w Formule 4 we Włoszech i Niemczech, jak i w rajdach, podczas Rajdowych Mistrzostw Europy i Pucharu Rajdu Abarth. Bo my uwielbiamy codziennie się sprawdzać i doskonalić, tak jak uczył nas Carlo Abarth”, dodał Napolitano.
Cały dzień upłynął pod znakiem widowiska za kierownicą supersamochodu Abartha 695 70° Anniversario. Obaj kierowcy pokonywali zakręty wymagającego toru Romagna z wielką wirtuozerią, hamując w ostatniej możliwej chwili i wchodząc w poślizgi podczas przyspieszania. Samochód udowodnił, że jest w stanie dostosować się zarówno do bardziej akrobatycznej jazdy Nucity, jak i do tej bardziej precyzyjnej w wykonaniu Haugera.
Dzień zakończył się remisem. Pod koniec dnia obaj kierowcy zostali uhonorowani tytułem „Champion of Champions”.
Racing 2020
Rozpoczęto zapisy na drugi Rajdowy Puchar Abartha*, który rozgrywany będzie Abarthami 124 rally w ramach Mistrzostw Europy ERC. Łączna pula nagród przewidziana w Pucharze wynosi 210 000 euro, w podziale na sześć prestiżowych wydarzeń wybranych z kalendarza FIA-ERC 2020:
• Rajd Wysp Kanaryjskich (Hiszpania), 7-9 maja, asfalt;
• Rajd Lipawy (Łotwa), 29-31 maja, teren;
• Rajd Polski, 26-28 maja, teren;
• Rally di Roma Capitale (Włochy), 24-26 lipca, asfalt;
• Barum Czech Rally Zlín (Czechy), 28-30 sierpnia, asfalt;
• Rajd Węgier, 6-8 listopada, asfalt.
Marka z logo Skorpiona będzie również wspierać prywatne zespoły na torze wyścigowym wraz z inżynierami i technikami, którzy będą zapewniać części zamienne na pit stopach oraz usługę Abarth Hospitality.
Aby zapoznać się z pełnym regulaminem należy kliknąć tutaj.
Włoski sezon Formuły 4 rozpocznie się 17 maja w Monza i obejmować będzie siedem spotkań po trzy wyścigi każde. Mistrzostwa Niemiec Formuły 4 rozpoczną się z kolei 26 kwietnia na torze w Oschersleben i również będą obejmowały siedem spotkań.
* Podlega zatwierdzeniu przez FIA WMSC.