Solidne wyniki mimo koronawirusa: 1,2 mld euro zysku operacyjnego Porsche w pierwszej połowie 2020 roku

W trudnej pierwszej połowie 2020 r. Porsche AG osiągnęło zwrot ze sprzedaży na poziomie 9,9 %. Przychody ze sprzedaży (12,42 mld euro) były o 7,3% niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, a zwrot ze sprzedaży (1,23 mld euro) spadł o 26,3%. Dobre wyniki na tle konkurencji to zasługa rozbudowanego programu poprawy progu rentowności, a także udanych nowych produktów Porsche.

Obecna sytuacja stanowi wyzwanie dla naszej firmy. Odpowiedzialnie i systematycznie zarządzamy kryzysem koronawirusa, a jednocześnie dostrzegamy w nim szansę. Energii dodały nam nasze nowe, atrakcyjne produkty – od 911 Turbo po elektryczny samochód sportowy Taycan, który niedawno uznano za najbardziej innowacyjny samochód świata” – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „Opowiadamy się za wizjami i wyznaczamy nowe standardy. I właśnie ten pionierski duch nas napędza” – mówi Blume. „W ciągu najbliższych 5 lat tylko w nowe technologie zainwestujemy 15 miliardów euro”.

Jeśli chodzi o inwestycje w elektromobilność i cyfryzację, nadal podążamy szybkim pasem” – stwierdził Lutz Meschke, wiceprezes i członek zarządu Porsche AG ds. Finansów oraz IT. „Jednocześnie kontynuujemy realizację naszych ambitnych celów strategicznych dotyczących zwrotu ze sprzedaży, tak aby zabezpieczyć miejsca pracy w Porsche w dłuższej perspektywie”. Z tego powodu dyrektor finansowy zapowiada, że Porsche podejmie dalsze kroki w celu zwiększenia efektywności. „Aby chronić miejsca pracy, potrzeba ogromnych, wspólnych wysiłków” – dodał Meschke.

Dostawy: silna pozycja na całym świecie
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 r. łączne dostawy na całym świecie spadły o 12,4%, do 116 964 pojazdów. Mimo że niektóre Porsche Centra przez kilka tygodni pozostawały zamknięte, dostarczono 4480 egzemplarzy nowego Porsche Taycan, a w przypadku kultowego 911 nastąpił wzrost liczby nabywców (+2,2%, 16 919 dostarczonych samochodów). Najchętniej wybieranym modelem było Cayenne, z wynikiem 39 245 aut, a za nim uplasował się Macan (34 430 sztuk). Największym pojedynczym rynkiem zbytu dla producenta samochodów sportowych w pierwszej połowie 2020 r. pozostały Chiny, z liczbą 39 603 dostaw. Europejskim klientom przekazano 32 312 samochodów. W Stanach Zjednoczonych w okresie od stycznia do czerwca Porsche dostarczyło 24 186 aut.

Optymistyczna perspektywa
Również Porsche odczuwa skutki kryzys koronawirusa” – powiedział Meschke. „W Europie i USA w pierwszej połowie 2020 roku doświadczyliśmy znacznych spadków. W Chinach i na innych azjatyckich rynkach, takich jak Korea i Japonia, od kilku tygodni sytuacja znów ma się dobrze” – dodał. Wciąż jeszcze za wcześnie, by prognozować wyniki w dalszej części roku. „Jesteśmy optymistami i sądzimy, że będziemy w stanie odrobić część strat z marca, kwietnia i maja. Oczywiście będzie to możliwe pod warunkiem, że nie wystąpią kolejne problemy związane z koronawirusem” – wyjaśnia Meschke.

W 2020 roku, roku koronawirusa, Porsche rezygnuje ze swojego strategicznego celu, jakim jest uzyskanie 15-procentowego zwrotu ze sprzedaży. „Ale dokładamy wszelkich starań, by także w 2020 roku ten zwrot był dwucyfrowy” – powiedział Meschke.

Zrównoważony rozwój: Porsche przyjmuje odpowiedzialność
W zakresie zrównoważonego rozwoju Porsche realizuje swoje ambitne cele z zaangażowaniem większym niż kiedykolwiek wcześniej – to zasługa zintegrowanego podejścia w wymiarze ekonomicznym, środowiskowym i społecznym. „W Porsche sukces komercyjny idzie w parze z odpowiedzialnością społeczną” – powiedział Blume. „Jest dla nas szczególnie ważne, by w czasie kryzysu związanego z koronawirusem odgrywać aktywną rolę w społeczeństwie i brać na siebie odpowiedzialność. Pomaganie innym stanowi integralną część kultury Porsche” – powiedział prezes zarządu. Dlatego producent sportowych samochodów w znacznym stopniu poszerzył swoją działalność społeczną w skali krajowej i międzynarodowej. Program „Porsche pomaga” poprzez różne inicjatywy wspiera publiczne zespoły kryzysowe, organizacje pomocowe, szpitale oraz osoby potrzebujące.

W ciągu najbliższych 5 lat Porsche zamierza zainwestować 15 mld euro w przyszłość mobilności





Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *