Styl ma znaczenie: CUPRA ujawnia dane o preferencjach polskich klientów marki

CUPRA od początku swojego istnienia stawia na design, rozumiany nie tylko jako wygląd zewnętrzny samochodów, ale całościowe doświadczenie – od kształtu bryły, przez materiały we wnętrzu, aż po detale kolorystyczne i ich wpływ na doświadczenie i emocje z jazdy. Celem marki jest tworzenie samochodów, które angażują wszystkie zmysły, poprzez stylistykę i nieszablonowe podejście do projektowania.

Dane sprzedażowe z polskiego rynku potwierdzają, że kierowcy zwracają szczególną uwagę na estetykę swoich aut i to zarówno przy wyborze kolorów nadwozia, jak i w decyzjach dotyczących tapicerki czy foteli. Jakie barwy z gamy kolorystycznej CUPRY najchętniej wybierają klienci w Polsce i jakie opcje wykończenia najczęściej pojawiają się w ich autach?

Kolory nadwozia – wybór klientów

Dane sprzedażowe z lat modelowych MY25 i MY26 (YTD) pokazują, że klienci CUPRY wybierają najchętniej odcień Magnetic Tech, który łączy sportowy charakter CUPRY z nieoczywistym designem i elegancją – na ten odcień zdecydowało się aż 21,5%klientów. 16% z nich wybrało żywy odcień Fjord Blue (16,1%), a 15,7% postawiło na bardziej tradycyjny wybór, decydując się na ponadczasową czerń Midnight Black. Na czwartym miejscu znalazł się szary odcień Graphene Gray (7,7%).

Wnętrza i wykończenie – sportowy charakter i miedź

Każdy model CUPRY, już od wersji podstawowej, wyposażony jest w miedziane akcenty stylistyczne. To rozwiązanie nie jestjedynie dodatkiem, lecz elementem podkreślającym sportowe dziedzictwo marki, której nazwa wywodzi się od łacińskiego słowa cuprum, oznaczającego właśnie miedź.

Przy wyborze tapicerek polscy klienci stawiają przede wszystkim na dodatki, które nadadzą wnętrzu sportowy charakter. Ponad 70% nabywcówCUPRA Formentor decyduje się na kubełkowe fotele z miedzianymi przeszyciami, które podkreślają sportowy charakter modelu. Podobnie wygląda to wśród klientów CUPRY Leon (5D i ST) – w obu wersjach blisko połowa klientów wybiera kubełkowe fotele, co pokazuje, że komfort może iść w parze z dynamicznym stylem.

Ponad80% klientów kupujących CUPRĘ Terramarzdecydowało się na tapicerkę DINAMICA, a około 10% decyduje się na wariant z miedzianym przetłoczeniem. W usportowionej wersji VZ odsetek ten wzrasta do 20%, co pokazuje, że fani najwyższych sportowych emocji pragną, by wnętrze odzwierciedlało dynamiczny charakter auta.

Ceny i dostępność

Najpopularniejszy model marki, CUPRA Formentor dostępna jest teraz już od 142 tysięcy złotych brutto lub w ofercie Leasing jak Abonament dla klientów korporacyjnych od 649 złotych miesięcznie. CUPRĘ Leon możemy nabyć od 126 tysięcy złotych, a w opcji Leasing jak Abonament od 469 złotych miesięcznie. Z kolei ceny zaCUPRĘ Terramar zaczynają się już od 181 200 złotych, lub 690 złotych miesięcznie w ofercie dla klientów korporacyjnych.

Więcej informacji o modelach i cenach można znaleźć na stronie: https://www.cupraofficial.pl/

CUPRA

Zmiana potrzebuje liderów – a CUPRA wierzy, że prawdziwy postęp rodzi się z radykalnych przełomów, z przekraczania oczekiwań i łamania konwencji. Od momentu swojego debiutu w 2018 roku marka zmienia oblicze branży motoryzacyjnej, będąc inicjatorem kreatywności i katalizatorem zmian.

W zaledwie siedem lat CUPRA wprowadziła na rynek siedem modeli i sprzedała ponad 800 000 samochodów na całym świecie. Każdy model CUPRA to połączenie ekspresyjnego designu, wyjątkowej estetyki i sportowych osiągów. W pełnej gamie modelowej znajdują się: CUPRA Ateca – pierwszy model z logo CUPRA, CUPRA Leon – przeprojektowany i rozwinięty jako niezależny model marki, CUPRA Formentor – pierwszy samochód zaprojektowany w całości przez CUPRA i jednocześnie jej najlepiej sprzedający się model, CUPRA Born – pierwszy w pełni elektryczny samochód marki, CUPRA Tavascan – elektryczne SUV-coupé, oraz CUPRA Terramar – sportowy SUV marki. W 2026 roku do oferty dołączy CUPRA Raval – radykalna wizja miejskiego auta elektrycznego.

CUPRA to coś więcej niż samochód. To przekonanie. CUPRA Tribe to zespół ambasadorów, którzy kwestionują normy i przełamują bariery, które powstrzymują innych. Wśród nich są m.in. najbardziej utytułowany hiszpański olimpijczyk SaúlCraviotto, reżyser filmowy J.A. Bayona, niemiecki bramkarz Marc ter Stegen oraz dwukrotna zdobywczyni Złotej Piłki i nagrody FIFA The Best, AlexiaPutellas. CUPRA obsesyjnie dąży do tego, by wzbudzać emocje – zarówno na drodze, jak i poza nią. Marka jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym FC Barcelony, sponsorem premium Premier Padel Tour oraz uczestnikiem wyścigów Formuły E we współpracy z Kiro Race Co.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *