Testy nowego, elektrycznego Volkswagena ID.7 zbliżają się do końca

Rozpoczęło się odliczanie do premiery nowego Volkswagena ID.7: światowa premiera elektrycznego, flagowego modelu rodziny ID. odbędzie się w poniedziałek, 17 kwietnia. Na niespełna dwa tygodnie przed tą datą Volkswagen podaje kolejne szczegóły dotyczące napędu, układu jezdnego i funkcji poprawiających komfort jazdy. Nowy ID.7, który został zaprojektowany jako auto do jazdy na długich dystansach, wzmocni ofertę marki w klasie wyższej średniej w Europie, Chinach i Ameryce Północnej. Volkswagen planuje do 2030 roku zwiększyć udział modeli elektrycznych w swojej sprzedaży w Europie do 80%. Nowy ID.7 jest ważnym kamieniem milowym na tej drodze, ponieważ jego wprowadzenie na rynek europejski planowane jest przed końcem 2023 roku.

Zakamuflowane egzemplarze ID.7 przechodzą jeszcze ostatnie testy w okolicach Alicante w Hiszpanii. Nowy, całkowicie elektryczny model prezentuje swoje atuty na krętych i górskich drogach tego regionu. „W modelu ID.7 w jeszcze większym stopniu wykorzystaliśmy potencjał platformy MEB. Zastosowaliśmy także nowy, mocniejszy i bardziej wydajny silnik elektryczny. Ponadto dopracowaliśmy zawieszenie, dzięki czemu mogliśmy jeszcze bardziej zwiększyć komfort jazdy. Połączenie doskonałego układu napędowego, komfortowego układu jezdnego i dużego zasięgu sprawia, że ID.7 jest idealną limuzyną na dalekie podróże” – mówi Kai Grünitz, członek zarządu Volkswagena, odpowiedzialny za rozwój.

Lepsze osiągi i wyższa wydajność dzięki nowo opracowanemu silnikowi elektrycznemu. ID.7 jest pierwszym modelem opartym na platformie MEB, w którym wykorzystano nowy, wydajny napęd. To najmocniejszy i dysponujący najwyższym momentem obrotowym silnik elektryczny w rodzinie ID. Nosi on oznaczenie APP550 i został opracowany przez Volkswagen Group Components w Kassel i tam też jest produkowany.

Układ napędowy został zoptymalizowany przede wszystkim pod względem zużycia energii: w zależności od wielkości akumulatora prognozowany jest zasięg WLTP do 700 kilometrów i moc ładowania do 200 kW. Te dwie liczby wyraźnie wskazują, że ID.7 sprawdzi się idealnie na długich dystansach.

Nowy układ jezdny – wysoki poziom komfortu i świetne właściwości jezdne. Opcjonalne adaptacyjne zawieszenie DCC i menedżer dynamiki jazdy zostały znacząco ulepszone. Wybór trybu jazdy pozwala dopasować pracę podwozia do indywidualnych upodobań – od komfortowego po zawieszenie o sportowym charakterze. Wraz z nowym, progresywnym układem kierowniczym systemy te zapewniają bardzo dobre właściwości jezdne i maksymalną stabilność. Technologie te były gruntownie sprawdzane podczas testów w Hiszpanii.

Niezwykle przestronne wnętrze i prostsza obsługa. Wykończone wysokiej jakości materiałami wnętrze oferuje mnóstwo miejsca zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. Kokpit został całkowicie przeprojektowany, wszystkie niezbędne informacje i ostrzeżenia są wyświetlane na wyświetlaczu za kierownicą. Inne ważne informacje kierowca otrzymuje za pośrednictwem standardowego wyświetlacza head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Sercem systemu jest wyświetlacz inforozrywki, który ma standardowo przekątną 15 cali, jego obsługa została uproszczona. Na przykład obsługa klimatyzacji jest teraz znacznie łatwiej dostepna – to reakcja marki na sygnały od użytkowników. Komfort obsługi zwiększają także konfigurowalne przyciski bezpośredniego dostępu.

Fotele ergoActive: podgrzewane, wentylowane i z funkcją masażu. Volkswagen opracował dla ID.7 nowe fotele dla kierowcy i pasażera z przodu. W zależności od wersji oferują one do 14 kierunków elektrycznej regulacji. Mają one także zaprojektowaną zupełnie na nowo funkcję masażu. Oprócz indywidualnych ustawień kierowca i pasażer z przodu mogą wybrać tryb automatyczny – w tym przypadku czujniki temperatury i wilgoci w fotelach rozpoznają zapotrzebowanie na chłodzenie i/lub ogrzewanie i odpowiednio sterują ustawieniami. Nowo opracowana funkcja masażu opcjonalnych foteli ergoActive Premium dla kierowcy i pasażera z przodu oferuje szczególnie wysoki poziom komfortu. W klasie wyższej średniej, do której należy ID.7 tego typu fotele to nowość, wcześniej były zarezerwowane dla aut klasy luksusowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *